יום שלישי, 13 ביולי 2010

בלוגר, וורדפרס וטאמבלר: על העברת הבלוג(ים)

כבר הרבה זמן פרסמתי בבלוג הקודם תלונה על משכנו דאז, בלוגלי, ובקצרה כתבתי שם שאני לא אוהב את בלוגלי מהרבה סיבות. ביקשתי אז אלטרנטיבה ראויה, וכמה קוראים הציעו הצעות (כולן היו וורדפרס, אגב) אבל הבלוג נשאר שם, למרות הכל.  עד שבלוגלי הודיעו על סגירה קרובה, ונאלצתי לעבור.

רוב הבלוגים מבלוגלי עברו לוורדפרס.קום. זו גם הייתה ההמלצה של אנשי בלוגלי, ואפילו סידרו מעבר קל ונוח.
אין לי דברים רעים להגיד על וורדפרס.קום. יש לי שם בלוג אחר - בין חוק למשפט - ואני די מרוצה מהמערכת שלהם, אבל דווקא בגלל זה החלטתי שאת הבלוג הזה - בין חינם לחופשי - אני אעביר למערכת אחרת.

אלטרנטיבה אחת הייתה בלוגר (או בלוגספוט) - שירות הבלוגים של גוגל (כלומר, שגוגל קנו לפני שנים רבות). אבל גם שם היה לי בלוג - בין בלוגר לפליקר. בטאמבלר, עוד אלטרנטיבה נחמדה (אם כי קצת פשוטה מדי בשביל בלוג של מלל), השתמשתי למשהו אחר: פרסמתי שם קישורים לאתרים ובלוגים שפרסמו את התמונות שלי מפליקר.

אחרי כמה חיפושים אחר שירות בלוגים טוב ואיכותי הגעתי למסקנה העגומה שאין הרבה כאלה באינטרנט (בחינם). אז את בין חינם לחופשי העברתי מבלוגלי לבלוגר, את בין בלוגר לפליקר העברתי מבלוגר לטאמבלר (ושיניתי לו את השם - מסע של אלף מילים), ואת הטאמבלר ההוא השארתי עדיין בטאמבלר אבל בכתובת אחרת (הוא בעיקר לשימוש האישי שלי, אז הכתובת לא הייתה כל-כך חשובה). אם למישהו יש רעיון לשירות חלופי לטאמבלר ההוא, אשמח לשמוע.


(מסך עריכת פוסט בבלוגר)


RSS
השלב הראשון היה כאמור לפנות מקום כאן בבלוגר, ולשם כך הייתי צריך להעביר את הבלוג לטאמבלר. מכיוון שמדובר בתמונות, החלטתי שאני לא אעביר את תוכן הבלוג כך שזה היה יחסית פשוט. השלב הבא היה להעביר את ה-RSS בעצמי, כדי לא לבקש מכל עשרת המנויים לעדכן בעצמם בקורא שלהם את כתובת ה-RSS. למזלי השתמשתי גם בבלוג הישן בפידברנר, ולכן יכולתי לשנות את תוכן הרסס ולהעביר לאתר אחר מבלי לשנות את הכתובת של הפיד החיצוני - http://feeds.feedburner.com/Ronalmogblogger. אז כן, בכתובת עוד כתוב blogger על שם המקום הראשון של הבלוג, אבל הלינק נשאר אותו לינק ומי שנרשם איתו לגוגל רידר (או כל קורא אחר) המשיך לקבל את הרסס של בלוג התמונות. מי שנרשם עם הלינק ה"אמיתי" של בלוגר נשאר עם הרסס של בלוגר וקיבל בעצם את הפיד של הבלוג החדש הזה, בין חינם לחופשי, והיה צריך להחליף את הלינק בעצמו. אבל לפחות בזכות פידברנר חסכתי את זה לרוב הרשומים.
את אותו הדבר כמובן עשיתי כשהעברתי את הבלוג מבלוגלי לכאן.


גוגל
בטאמבלר אפשר לפתוח כמה בלוגים שרוצים, אבל יש בלוג אחד ראשי (שאותו אי אפשר לשנות), וכל השאר הם בלוגים משניים. הבלוג החדש שלי שם, שמבחינתי הוא הבלוג הראשי, לדעתם הוא דווקא הבלוג המשני. לכן, בחיפושים בגוגל - דווקא הטאמבלר הישן שלי הופיע. לטאמבלר, אגב, יש דירוג מאוד גבוה בגוגל (ביאהו קצת פחות, בבינג הרבה הרבה פחות). מחרוזת החיפוש העיקרית מבחינתי היא "רון אלמוג" (אני לא מצפה שיחפשו "בלוג תמונות" בגוגל ויגיעו דווקא אליי), וזה היה השם של הטאמבלר הקודם - כי הוא היה פשוט אוסף של קישורים ולא היה לי שם אחר בשבילו. הטאמבלר החדש הוא יותר בלוג ולכן בחרתי לו כותרת מתאימה יותר.
הפתרון בסופו של דבר היה לקרוא לבלוג מסע של אלף מילים (זו הכותרת שמופיעה בדף), אבל ה-Title של הדף (השם שמופיע על גבי הטאב בדפדפן) הוא רון אלמוג.
התוצאות: בחיפוש של "רון אלמוג" הטאמבלר החדש מופיע במקום הראשון. בחיפוש של "מסע של אלף מילים" הוא הופיע קודם במקום הראשון, ועכשיו במקום השני אחרי כתבה על צעדת שליט באתר הארץ. "מסע של אלף מילים" הוא כמובן עיוות מסוים של המשפט המקורי, כך שהתחרות לא גדולה במיוחד.


ייצוא וייבוא - וורדפרס ובלוגר
מבלוגלי (שמבוסס על גרסה ישנה יותר של וורדפרס) אפשר לייצא קובץ XML, ובבלוגר אפשר לייבא XML, אבל לצערי בלוגר לא יודע לקרוא את הקבצים שוורדפרס מייצא. את הפתרון מצאתי באתר הזה: http://wordpress2blogger.appspot.com/ שאולי נראה במבט ראשון קצת מפוקפק אבל הוא עושה עבודה טובה מאוד בהמרת קובץ ה-XML שוורדפרס יודע לכתוב לקובץ XML שבלוגר יודע לקרוא.
אחרי ההמרה, הייבוא של הפוסטים עבר בצורה מאוד חלקה וידידותית.


בלוגר
ולסיום, כמה מילים טובות על בלוגר. לאחרונה הם עברו כמה שינויים לטובה, והם כרגע מערכת בלוגים די טובה מבחינת ניהול, כתיבה, עריכה וכו'. לפני חודשיים בערך הם השיקו מערכת עיצובים חדשה שמפיקה תוצאות מאוד יפות ומאוד בקלות (אם כי האפשרות קצת מצומצמות, כך שלאט לאט יש יותר ויותר בלוגים שנראים כמעט אותו דבר).
בהחלט שווה לנסות.



(מסך בחירת עיצוב בבלוגר)


5 תגובות:

תושב אמר/ה...

בלוגר הוא שירות הבלוגים החינמי הטוב והגמיש ביותר, לפחות לדעתי.
אני מקווה שהם יוסיפו בעתיד אפשרות לקבל הודעה על תגובה לתגובה, כמו ביוטיוב.

amit אמר/ה...

הי

האם תוכל להסביר לי איך לשנות את הבלוגר שלי ל CO.IL

תודה

עמית

Unknown אמר/ה...

לעניות דעתי ועד כמה שידוע לי, בניית אתרי וורדפרס משתלמת יותר לאותם המשתמשים שמעוניינים יותר באבטחת מידע מאשר בכל בקשור לגמישות.

ג.ר אמר/ה...

יש לי שאלה - אם אני מקשר בלוג בלוגר לאתר וורדפרס עם אותן כתבות, האם זה יכול להזיק לקידום שלו?

וורדפרס אמר/ה...

רציתי לשאול איך אני משייך את הבלוגספוט שלי לדומיין קיים?
תודה על התשובה.

וורדפרס

הוסף רשומת תגובה