יום שישי, 30 באוקטובר 2009

שדרוג מאכזב לקואלה - אובנטו 9.10

בעבר כתבתי כאן שהגרסה החצי-שנתית של אובונטו היא הזדמנות נפלאה למחוק הכל ולהתחיל מחדש.
בעבר יותר כתבתי גם מדריך התקנה.


אבל הצורב שלי התקלקל. בעבר קנוניקל שמחו לשלוח בדואר דיסקים של אובונטו, אבל לאחרונה החליטו שם שאם כבר הזמנת דיסק בעבר לא תוכל לקבל עוד דיסקים. הם ממליצים שם להשתמש בדיסק שכבר שלחו לך, להתקין ממנו - ואז לשדרג דרך האינטרנט.

אז החלטתי לשדרג. והתאכזבתי.

  • לשדרוג יש כמה שלבים, כל אחד מהם לא קצר. רק אחרי שהוא סיים לעשות כל מיני דברים הוא פתאום נזכר להגיד לי שאין לי מספיק מקום על הכונן הקשיח (בגלל הדרך בה חילקתי את המחיצות עליו), ואז הוא התחיל תהליך של כמה דקות נוספות כדי להחזיר בחזרה את כל מה שהוא עשה בינתיים. אי אפשר לבדוק את זה לפני?




  • בסדר. סידרתי את בעיית המקום, והתחלתי שוב בשדרוג. בניגוד להתקנה, זה היה תהליך ממש מרגיז. ידעתי שהוא אמור להוריד את כל המערכת מהאינטרנט ואז גם להתקין, כך שלקחתי בחשבון שזה יהיה תהליך ארוך. זה למעשה תהליך של הורדה + תהליך של התקנה. אבל מדי פעם, בין השלבים, קפצו הודעות ממש מיותרות שהיה צריך לאשר. השארתי אותו להתקין למשך הלילה, וכשקמתי בבוקר - חיכתה לי שאלה איזה צירוף מקשים אני רוצה כדי להחליף שפה (Alt+Shift). נו, לא יכולתם לשאול את זה לפני? או אחרי? למה דווקא באמצע התהליך? אני לא יודע כמה זמן המחשב שלי חיכה ככה, תקוע על השאלה המיותרת הזו (כי הרי יש לי כבר צירוף מקשים במערכת. ואתם משדרגים, אז קחו את ההגדרות!), אבל כמובן שבבוקר אחרי שאישרתי הייתי צריך לחכות עוד כדי שהוא ימשיך לשלבים הבאים.




  • אחרי שההתקנה הסתיימה ואתחלתי את המחשב, האובונטו החדש והנוצץ שלי חזר - בלי מסגרת חלונות. המסגרת הזו, שעליה יש את הכותרת ואת כפתורי המזעור הגדלה וסגירה. נעלמה. ברור לי שזה נובע משדרוג לקוי, ובהתקנה נקייה זה לא היה קורה.




  • גם ה-Evolution המעצבנת חזרה לי, ואפילו הופיעה על הסרגל העליון שלי. אולי די כבר עם התוכנה הזו? די, מי שרוצה יתקין תוכנת דואר (אבולושן, או אולי ת'נדרבירד), למה אתם תוקעים את התוכנה הזו שמיותרת עבור חלק גדול מהמשתמשים, שתוכנת המייל שלהם היא הדפדפן




  • חוץ מהמעטפה של אבולושן, הוסיפו את המעטפה של ה-notifications שהצלחתי להוריד איכשהו בהתקנה הקודמת, ועכשיו בשדרוג זה חזר שוב. דברים שרציתי שיישארו לי כמו בשדרוג נמחקו והוספו כמו התקנה חדשה; ודברים שרציתי שיימחקו ויוספו כמו התקנה חדשה נשארו לי כמו בשדרוג. המעטפה הזו בכלל מוזרה, אני לא מבין איך מצפים שהמשתמש הרגיל והמתחיל יבין את ההבדל בין שני אייקוני המעטפה על הסרגל העליון - מעטפה פתוחה לדואר אלקטרוני, ומעטפה סגורה למסנג'ר. ולא סתם מסנג'ר, המעטפה הסגורה מציעה לנו לפתוח שני מסנג'רים - אמפת'י ופידג'ן




  • הדבר הכי מעצבן, כי אותו עוד לא הצלחתי לפתור: הטאצ'פד של המחשב הנייד שלי. עוד באובונטו 7 ומשהו הוא זיהה את הטאצ'פד שלי טוב יותר מכל ווינדוס, הוא הצליח לזהות פס גלילה (ווינדוס לא הצליח), ואפילו הקלקה בשתי אצבעות! הקלקה בשתי אצבעות בו זמנית פעלה למעשה כמו הכפתור האמצעי של העכבר. בדפדפנים כמו כרום ופיירפוקס זה אומר שהקלקה כזו פותחת לינק בטאב חדש. אחרי השדרוג, הקלקה כזו היא כמו קליק ימני. מרגיז!







  • קואלה
    (אריק וולנד, cc-by-nc-2.0)

    אין תגובות:

    הוסף רשומת תגובה