יום ראשון, 30 באוגוסט 2009

לפתוח בלוג על דומיין עצמאי - אלטרנטיבה לבלוגלי

כמו הפוסט הקודם, גם הפוסט הזה הוא לא בדיוק על הטווח שבין חינם לחופשי:

כתבתי כאן בצד שאני לא אוהב את בלוגלי, מסיבות שונות.
סיגלית סובל-סביון שלחה לי מייל וכתבה לי שהיא לאחרונה עזבה את בלוגלי ועברה לדומיין משלה.
אני משתמש כאן בסיגלית בתור דוגמה בלבד ורק לצורך המחשה.
זה היה כרוך בתשלום - בעבור הדומיין וגם בעבור האחסון; ובעבודה וזמן - ההתקנה, השדרוג, הגדרות (שלקחו שעתיים לפי סיגלית) ועוד תיקונים והתאמות לאורך הזמן.
אם תחפשו את סיגלית בגוגל, תגיעו לבלוג החדש שלה במקום השני או השלישי.

מבחינתי זה רעיון מאוד מפתה. יש לו גם מחיר מבחינת SEO: קודם כל, בלוג בבלוגלי נהנה מההילה של בלוגלי ומהחוזק (בעיני גוגל) של הדומיין כולו. זה נכון כמובן גם לגבי מערכות בלוגים אחרות - לשימוש בדומיין של המערכת יש יתרונות ברורים מבחינת SEO. לא שזה בלתי אפשרי להגיע לכאלה הישגים בדומיין עצמאי - אבל זה פשוט חוסך את העבודה. לפחות את רובה.

המחיר השני הוא ריכוז של הנוכחות האינטרנטית בדומיין אחד. זה תלוי בנוכחות האינטרנטית, כמובן - האם היא ממילא מרוכזת, או מפוזרת בין כמה נושאים? האם יש תחרות בגוגל או לא?
לגבי התחרות, לפי מה שראיתי לסיגלית אין הרבה תחרות בגוגל, התחרות שלה היא למעשה תחרות עצמית. ה"מתחרים" של הבלוג שלה בגוגל הם אתרים אחרים בהם היא פועלת או מוזכרת, לכן יש חשיבות בריכוז המאמץ באתר בודד - האתר הייצוגי ביותר, זה עם הדומיין העצמאי שהיא בחרה.

אז במקרים של "תחרות עצמית" זה רעיון טוב. במקרים של תחרות מול מישהו אחר - זה כבר סיפור אחר. כאן המטרה היא קודם כל שבחיפוש אחר השם יגיעו אלינו (ולא לאדם אחר עם אותו שם), ורק המטרה השנייה היא שמתוך התוצאות "שלנו" יגיעו לתוצאה הייצוגית במקום הראשון. במקרה כזה, יש הגיון מסוים בלפזר את הנוכחות האינטרנטית בין כמה אתרים שונים (בדומיינים שונים, כמובן): אם יש בלוגים שונים אפשר לשים אותם במערכות שונות (בלוגלי, וורדפרס, בלוגר, ואפילו תפוז או ישראבלוג), וגם טוויטר או טאמבלר ופייסבוק וכו' וכו'. הדף שלכם בכל אחד מהאתרים האלה זוכה בדירוג גבוה יחסית בגוגל, בזכות החוזק של האתר הראשי, וכך גדל הסיכוי שבחיפוש אחר השם שלכם (או כל מחרוזת אחרת, אני משתמש כאן בשם בתור דוגמה, אבל מדובר על כל מחרוזת שיש עליה תחרות בגוגל) יגיעו לדף שלכם ולא לדף של מישהו אחר.
החיסרון כאן הוא שמאוד קשה לכוון לכאן הגולש-המחפש יגיע מתוך הדפים האלה, למרות שסביר להניח שלא כולם "שווים" מבחינתנו, ובכל זאת יש אתר מרכזי אחד (או שלושה) שנעדיף להתרכז בהם.

חוץ מה-SEO, לדומיין עצמאי יש הרבה יתרונות - אפשר לעשות איתו בדיוק מה שרוצים, לסדר אותו כמו שצריך שיהיה נוח. כאמור, מאוד מפתה.

6 תגובות:

יהונתן אמר/ה...

ולפעמים זה פשוט סתם נחמד שיש לך בלוג משלך על דומיין שלך.
:)

איתי ברנר אמר/ה...

מהזוית של הSEO, בבלוגלי רשום גם במפורש שאסור לפתוח בלוגים אך ורק למטרות קידום, אבל בפועל אני בכלל לא חושב שעוקפים את זה. דבר נוסף, בלוגלי נופלים לעיתים קרובות יחסית, יכול להיות שזה קשור לשרת בעייתי במיוחד של דרים הוסט (למרות שגם אני מאחסן אצלם ואין לי כמעט בעיות כאלו).

בונה אתרים בgoogle sites אמר/ה...

לדעתי כדאי מאוד לשים את האתר/ בלוג שלך על דומיין משלך.
זה ממש חובה.
כתבתי כאן על זה: http://sites.google.com/site/websiteilsite/domain/why-important

וחוץ מזה תזכור את המקרה של גאוסיטיס

בונה אתרים בgoogle sites אמר/ה...

דעתי כדאי מאוד לשים את האתר/ בלוג שלך על דומיין משלך.
זה ממש חובה.
כתבתי כאן על זה: http://www.onlineisrael.info/domain/why-important
וחוץ מזה תזכור את המקרה של גאוסיטיס

רון אלמוג אמר/ה...

בונה - תודה, אבל אני חושב שזה נושא קצת יותר מורכב מאשר איך שאתה מציג אותו גם בתגובה וגם באתר שלך. יש לזה יתרונות וחסרונות (ולא רק יתרונות, כמו שזה מוצג אצלך) מכל מיני היבטים - ובוודאי גם מבחינת SEO.


לא צריך ללכת כ"כ רחוק עד גיאוסיטיס (ששרדו במשך שנים רבות מאוד), אפשר לראות את אתר רשימות שכבר נמצא בתהליך גסיסה, וגם בלוגלי כנראה לא יחזיק מעמד לאורך זמן לפי איך שזה נראה עכשיו.

בונה אתרים בgoogle sites אמר/ה...

ברור שזה נושא מורכב. אתה צודק. אין ספק שלהתחיל ו"לשווק" אתר עם דומיין עצמאי זה הרבה יותר קשה מאשר אתר עם פלטפורמה מוכרת, ומבוססת.

(שזה יוצר מצבים די מגוחכים בפני עצמם שמעלים תהיות על ההחלטות של גוגל).

הוסף רשומת תגובה