יום שישי, 1 באוגוסט 2008

תחליף picaview לצפייה מהירה בתמונה

picaview היא תוכנה עתיקה (1995) מבית ACDSee, שכבר לא נכללת בקטלוג המוצרים של החברה, ואי-אפשר להשיג אותה באתרים "רשמיים" כיום. גם בעבר, כשניתן היה להשיג אותה, היא הייתה בתשלום. תוכנה קטנה מאוד ופשוטה מאוד, ושימושית מאוד. זו למעשה תוכנה שמיתוספת לתפריט שמקבלים כשמקליקים קליק ימני (context window) על קובץ תמונה בסייר של windows.

יש אפשרות להמיר את התמונה לפורמט אחר (jpg או bmp), להדפיס אותה,לצפות בה, ולהגדיר כטפט (רקע לשולחן העבודה).
אבל הדבר הכי נוח בה - תצוגה מקדימה מוקטנת של התמונה, כבר בתפריט הקליק-ימני.

picaview לא חופשית, לא חינמית ולא זמינה - אבל יש לה תחליף. XnView Shell Extension - תוכנה חינמית וקטנה מאוד (800 ק"ב להורדה, 2 מ"ב לאחר התקנה). גם היא מוסיפה למעשה אפשרויות לתפריט קליק-ימני.

screenhunter_078.jpg

כשמקליקים קליק ימני על כל קובץ תמונה - מייד מוצגת תצוגה מקדימה של התמונה. בלי לפתוח תוכנה נפרדת ולחכות, ובינתיים לנסות להיזכר מה יש בקובץ הזה... מאוד נוח ושימושי!
יש כאן גם מידע על הקובץ עצמו (הגודל של התמונה והגודל של הקובץ), אפשרות להמיר לפורמט תמונה אחר (כולל גם אפשרות לבחור את רמת הדחיסה ולשנות את גודל התמונה), להעתיק ללוח (clipboard - כדי להדביק את התמונה במקום אחר), להגדיר כטפט ועוד.

את האפשרויות המיותרות, כמו עריכת מטה-דטה של IPTC (למידע על IPTC למי שממש מעוניין - אני לא התעמקתי) או העלאה ל-ImageShack אפשר להוריד דרך תפריט האפשרויות. שם גם אפשר לקבוע להכניס את כל האפשרויות האלה לתת-תפריט (כדי לא לסרבל מדי את התפריט של קליק-ימני).

החיסרון היחיד - בניגוד ל-picaview, אין כאן אפשרות להציג בגודל מלא את התמונה. בשביל זה כבר צריך לפתוח אותה בתוכנה לצפיית תמונות (גם כזו יש ל-XnView, אבל לא בדקתי אותה).

מאוד מומלץ לדעתי, חינמי (אך לא חופשי), קל ומאוד נוח ושימושי.
בניגוד לשאר המוצרים של XnView, ל-Shell Extension אין גירסה ללינוקס.

2 תגובות:

נש אמר/ה...

תודה על המידע.
התוכנה XnView נמצאת אצלי.
התכוונתי לתוכנה שכאשר מצביע העכבר רק מרחף מעל שם הקובץ התמונה נראית בחלון צף.
נש.

רון אלמוג אמר/ה...

ה- shell extension של XnView לא מציגה את התמונה כשמרחפים מעל הקובץ - אלא כשמקליקים עליו עם הלחצן הימני של העכבר. לא מכיר תוכנה שמציגה את התמונה בכל פעם שרק מרחפים עם העכבר על הקובץ

הוסף רשומת תגובה