יום שישי, 26 באוקטובר 2007

מ-Gutsy ל-XP בלחיצת כפתור

אחרי כל התלאות, הצלחתי להריץ את ווינדוס דרך האובונטו - בעזרת גוגל ומדריכים שונים ומשונים ברחבי הרשת (לינקים למכביר בשני הפוסטים הקודמים) ובעזרת לילך שהפנתה לכמה מדריכים ופתרונות.

כמובן שראשית יש להתקין את מערכות ההפעלה. מומלץ להתקין קודם את ווינדוס ואחר-כך את אובונטו ומערכות לינוקס אחרות. מומלץ גם לבצע את חלוקת המחיצות (אם אתם יודעים מה אתם עושים) בהתקנה של אובונטו, ולא לחלק מראש בווינדוס. ווינדוס צריכה להיות במחיצה ראשית. אובונטו לא, אבל עדיף שכן. מחיצת הסוואפ יכולה להיות מחיצה לוגית. אני השארתי גם מחיצה לוגית נוספת, עם fat32, שתשמש את כל המערכות עבור מסמכים.

והנה התהליך, שלב אחר שלב -כפי שהתאים למחשב שלי
  1. בווינדוס (xp pro) יש ליצור פרופיל חומרה חדש: control panel - system - hardware - hardware profiles. יש ליצור העתק של הפרופיל הנוכחי, ולתת שם לפרופיל החדש. יש להגדיר גם: wait until i select a hardware profile.
  2. יש לבטל את האפשרות של driver signing (לבחור ב- ignore).
  3. התקנה של VMware Server SCSI: אפשר להוריד קובץ זיפ (נלקח מאחד המדריכים מהפוסט הקודם). אחרי שפותחים את הזיפ, יש להתקין את הדרייבר:
    control panel - add hardware - yes - add a new hardware - install - scsi and raid - have disk
    ואז בחירה בקובץ שחולץ מתוך הזיפ.
  4. חשוב לזכור - כשנכנסים לווינדוס בדרך הרגילה בוחרים בפרופיל הרגיל; כשנכנסים לווינדוס דרך אובונטו בוחרים בפרופיל החדש שיצרנו.
  5. בלינוקס (אובונטו 7.10) - יש להתקין את vmware server. מורידים מכאן את קובץ ה-tar.gz, ובאותה הזדמנות גם נרשמים כדי לקבל serial number חינמי.
  6. את הקובץ פותחים ומחלצים ממנו את התיקייה. בטרמינל מריצים את הקובץ vmware-install.pl עם הרשאת sudo. במקרה שלי זה היה כך:

    sudo '/home/ron/vmware-server-distrib/vmware-install.pl'

  7. ההתקנה די פשוטה, מקליקים "אנטר" כל הזמן. בשלב מסוים תתבקשו לאשר את ההסכם (yes) ולהכניס את ה-serial number שקיבלתם. אם יש בעיה בהתקנה, נסו להתקין דרך synaptic את החבילה xinit, ואז נסו להתקין שוב את vmware server.
  8. וימוור סרבר יופיע תחת התפריט system tools. הפעילו אותו, בחרו ב-local host וב-connect
  9. file - new - virtual machine - custom
  10. בוחרים את מערכת ההפעלה (ווינדוס XP פרו), ועושים כמה nextים
  11. בוחרים את כמות הזיכרון שתוקצה למערכת: החץ הצהוב הוא המינימום המומלץ, הכחול הוא המקסימום המומלץ, והירוק הוא המומלץ המומלץ.
  12. בחירת חיבור לרשת: אני בחרתי ב-NAT, כך שווינדוס תתחבר לאינטרנט דרך החיבור שקיים ממילא באובונטו
  13. בחיבור ה-SCSI יש לבחור ב-buslogic
  14. לבחור ב-use a physical disk ואז use entire disk
  15. עוד נקסט ואז פיניש
  16. לפני ההפעלה, יש צורך להוסיף את המשתמש שלכם כמורשה לדיסק, כך:
    sudo adduser ron disk
  17. עוד משהו לפני ההפעלה: sudo gedit /boot/grub/menu.lst ולשים # לפני השורה timeout
  18. כדי להפעיל את ווינדוס מקליקים על power on. כשמגיע תפריט העליה יש לבחור בווינדוס. במדריכים מזהירים מאוד שלא לבחור את המערכת הנוכחית (אובונטו) - זה יכול לגרום לנזק. בתפריט שבא אחריו, יש לבחור בפרופיל החומרה החדש שיצרנו (גם על זה מזהירים - בחירה בפרופיל הרגיל יכול גם לגרום נזק)
  19. בפעם הראשונה שווינדוס עולה, חלק מהדברים לא יעבדו. אחרי שווינדוס סיים את כל טקסי העליה שלו, יש לבחור בתפריט של וימוור ב- VM ואז install vmware tools.
  20. בהצלחה :-)

בסוף המדריך הזה יש גם הסבר איך אפשר לוותר על שלב 18 בכל פעם...
screenshot1.png
בתמונה: פיירפוקס באובונטו, וימוור סרבר באובונטו, ווינדוס בוימוור סרבר, VLC ואקספלורר בווינדוס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה