יום שלישי, 17 ביוני 2008

תוספים מומלצים לפיירפוקס 3

פיירפוקס 3 יוצא היום ( 17.6.08 ) - ובמוזילה מקווים לשבור שיא גינס של הורדות ב-24 שעות. מעל 6,000 ישראלים כבר הצהירו שיורידו את פיירפוקס 3 ב"יום ההורדות" (ומעל 200,000 אמריקאים). אתם מוזמנים להצטרף ולהוריד. אני כבר כמה חודשים משתמש בגרסאות הבטא של פיירפוקס 3, ומאז לא חזרתי לפיירפוקס 2...  את פיירפוקס 3 אפשר יהיה להוריד כאן http://www.spreadfirefox.com או כאן http://www.mozilla.com/firefox .

הוא טוב יותר בכל מיני דברים, ובאופן כללי הוא טוב - מבלי לסקור את כל השינויים בין הגרסאות. דב ריצ'רדסון מציעה בבלוג שלה "מדריך שטח" לפיירפוקס 3, וכדאי להעיף מבט (לפחות בצילומי המסך) ולראות כל מיני דברים נחמדים, חדשים ופחות חדשים.

sns_badge1_en.png

בתקופת הבטא, אחת הנקודות הכאובות הייתה התאימות של תוספים שונים לפיירפוקס 3, וגם כאן יש חדשות טובות - וחלק גדול מהתוספים כבר תואמים.  אז הנה כמה המלצות לתוספים לפיירפוקס 3, שיכולים להפוך את הגלישה לנעימה ויעילה יותר.
  1. Google Notebook הוא אחד התוספים החשובים לי ביותר, בגלל השימוש הנרחב שאני עושה בגוגל נוטבוק. אולי בהזדמנות אני אכתוב פוסט על הנוטבוק, בינתיים אפשר להוריד את התוסף ולנסות לבד. (הלינק הוא לכלהתוספים של גוגל - את השאר לא הרגשתי צורך לנסות... )
  2. Adblock Plus יחסוך לכם הרבה שטח במסך ויקל על העיניים ועל המעבד שלכם.
  3. Google Gears הוא תוסף המאפשר גישה אוף-ליין לשירותי ווב שונים, לא רק של גוגל אבל גם - גוגל דוקס, גוגל רידר ועוד. התוסף מאפשר לסנכרן את הנתונים בין המחשב לאתר, ולגשת ולעדכן את המידע גם בלי חיבור לאינטרנט. זה אחד התוספים האחרונים שהותאמו לפיירפוקס 3, וטרם הספקתי לבדוק אותו - אבל הוא נשמע מבטיח.
  4. Greasemonkey הוא מין תוסף לתוספים. הוא מאפשר התקנת סקריפטים (יש מאגר גדול כאן) שכל אחד מהם מאפשר אפשרויות שונות ומגוונות באתרים השונים. הנה סקריפט נחמד, והנה עוד סקריפט מאוד שימושי למי שמגיב הרבה בפליקר.
  5. IE Tab הוא תוסף חשוב, בעיקר בישראל, כשלא כל האתרים תואמים לפיירפוקס. הוא פועל רק בווינדוס והוא תלוי בגרסת האקספלורר שמותקנת במחשב -התוסף מאפשר לפתוח את אינטרנט אקספלורר בתוך המעטפת של פיירפוקס, וחוסך את הצורך בפתיחת חלון חדש ונפרד בממשק נפרד של אקספלורר.
  6. Tab Mix Plus הוא אחד התוספים האהובים עליי. אם הגרסה שבקישור לא עובדת בפיירפוקס 3, נסו להוריד מכאן את הגרסה החדשה ביותר. התוסף הזה מעניק הרבה אפשרויות הקשורות לטאבים שחסרות לי מאוד בפיירפוקס.
  7. Delicious הצטרף די באיחור לרכבת של פיירפוקס 3, ותקופה ארוכה לא תמך בגרסה החדשה. בפיירפוקס 2 זה היה אחד התוספים הראשונים שהייתי מתקין, והשתמשתי בו הרבה. כשהתקנתי את פיירפוקס 3 ולא הייתה גרסה מתאימה של דלישס פשוט לא התקנתי, וככה זה נשאר מאז. למרות זאת, בעיקרון זה תוסף מוצלח מאוד.
  8. PDF Download הוא תוסף נחמד ולא הכרחי - כשאתם לוחצים על לינק לקובץ pdf, במקום שהקובץ ישר יירד וייפתח (מה שיכול לקחת קצת זמן), התוסף הזה מודיע על כך שמדובר בקובץ pdf ומציג לכם כמה אפשרויות בחירה (להציג, להוריד וכו').
  9. Firebug הוא תוסף מאוד שימושי למי שמתעסק קצת עם תכנות ובניית אתרים. הגרסה החדשה שלו עובדת רק בפיירפוקס 3 הסופי (אפילו לא בבטא).
  10. גם Web Developer הוא תוסף שימושי למתכנתים ולבוני אתרים, וכדאי לקרוא גם 9 עצות לשימושים בו.
  11. SeoQuake הוא תוסף המיועד למי שעוסק באופטימיזציה וקידום אתרים במנועי חיפוש. עוד לא ניסיתי אותו, אבל הוא נראה מעניין.
  12. PicLens מאפשר לצפות בתמונות באינטרנט בממשק חדשני ויפה. אפשר לקרוא עליו עוד קצת אצל שרון.
  13. שני תוספים מבית לייףהאקר (אתר/בלוג מומלץ מאוד מאוד): Better Gmail ו- Better GReader. כל אחד מהם מציע שורה של שיפורים לג'ימייל וגוגל רידר בהתאמה.
  14. DownThemAll הוא תוסף המשמש כמנהל הורדות לפיירפוקס, והוא עושה עבודה טובה מאוד בכך.
  15. Split Browser מאפשר להציג כמה טאבים בו-זמנית, זה ליד זה (כמו חלונות).
  16. QuickDrag הוא תוסף עם אפשרויות שונות של גרירה. בעקבות האופציה השימושית מאוד והממכרת במקסתון הורדתי בפיירפוקס את התוסף super dragandgo, שביצע את אותה פונקציה - גוררים מעט את הקישור והוא נפתח בטאב חדש. סופר דרגאנדגו לא עובד בפיירפוקס 3, אבל קוויקדראג עושה את העבודה מצויין: כשגוררים לינק הוא נפתח בטאב חדש, כשגוררים מילה נפתח חיפוש שלה בגוגל בטאב חדש. שווה לנסות, גם אם זה לא נשמע כרגע שימושי במיוחד.

למי שרוצה עוד כמה רשימות:

dday_badge_fox.png

הורדות נעימות!

2 תגובות:

ליאור אילוז אמר/ה...

מצויין! פתחת אותי מחדש לעולם התוספים לשועל... קצת התבאסתי כשמשום מה לא פעל לי התוסף לג'ימייל (ההורדה שלו) אבל יהיה בסדר :)

ygovfmhcb אמר/ה...

, [url=http://cllonwokpnkt.com/]cllonwokpnkt[/url], [link=http://obuazksiocda.com/]obuazksiocda[/link], http://juqdhjdkpsgr.com/

הוסף רשומת תגובה