יום רביעי, 20 באוקטובר 2010

אובונטו 10.10 - הסוריקטה המשוטטת

כנראה שככה זה, גרסת אוקטובר של אובונטו מאכזבת לעומת גרסת אפריל.
הגרסה החדשה, אובונטו 10.10 (שיצאה ב-10.10.10), נקראת Maverick Meerkat - הסוריקטה המשוטטת. סוריקטה, כמו טימון מטימון ופומבה; ומשוטטת, כמו כלב משוטט - סוריקטה ללא בעלים.

Standing meerkat(סוריקטה עומדת, צילם: טומבקו היגואר)


לפני הכל אני אגיד כמה מילים טובות: זו עדיין מערכת ההפעלה שאני משתמש בה, ומעדיף אותה על פני אחרות שניסיתי ועודני מנסה, קנייניות ופתוחות. עם כל התלונות, זו עדיין המערכת שבה בחרתי בסופו של דבר.

וכמה מילים רעות:
זו ההתקנה הארוכה ביותר של אובונטו שנתקלתי בה. ההתקנה ארכה שעה (וזה בלי להתקין עדכונים), שזה הרבה יותר מההתקנות של הגרסאות הקודמות, ואפילו יותר מווינדוס.
(עוד דבר קטנטן: אם בהתקנה כבר בחרתי את המיקום שלי בשביל אזורי הזמן, הוא לא יכול לנחש לבד את המיקום שלי בשביל המקלדת? למה אני צריך פעמיים לבחור Israel?)

הדבר המרגיז הבא היה הדרייברים. במחשב ה-Dell שלי יש כרטיס רשת אלחוטי של Broadcom. כדי שזה יעבוד באובונטו צריך להתקין דרייבר. בגרסאות הקודמות היה צריך להפעיל את אובונטו מהלייב סידי לפני ההתקנה, ואז הוא מציע מיוזמתו להתקין את הדרייבר, ואז כשבוחרים להתקין את המערכת - זה מתקין גם את הדרייבר (הסבר קצת מסובך... אבל בפועל זה לא מסובך כ"כ).
הפעם הטריק הזה לא עבד. בלייב סידי התחברתי לאינטרנט והכל היה בסדר, אבל כשהמערכת המותקנת עלתה - הייתי בלי דרייבר. ולמרות שהדרייבר נמצא איפשהו בתוך הדיסק של אובונטו (הרי בלייב סידי הוא התקין לי את הדרייבר), אחרי שהמערכת מותקנת - אין אפשרות להתקין את הדרייבר בלי חיבור לאינטרנט!

מרגיז מאוד ומסתכל.

בנוסף לזה, הגדרות ברירת המחדל של אובונטו קצת מוזרות. למה כל סגירה של מכסה הלפטופ ישר מכניסה אותו למצב שינה, ואם קוראים משהו על המסך לחצי דקה - הוא מוחשך כדי לחסוך בחשמל.


אולי באפריל יהיה יותר טוב?


ועוד מעט פוסט על מה להתקין באובונטו חדש.
פשוט לא רציתי לערבב את זה עם הקיטורים.

תגובה 1:

כרטיסים חינם אמר/ה...

זו חיה שאין אפשרות להכניס אותה לבית בתור חיית מחמד בזה אני בטוח,אבל היא חמודה בזה אין ספק,אני חושב שהייתי רוצה לאמץ איזושהי חיית מחמד ,כי זה נותן המון במיוחד כלב,זו חיה שמבינה את בעליה ויודעת בדיוק מה עובר עליה.

הוסף רשומת תגובה