יום ראשון, 12 בספטמבר 2010

תוכנות מומלצות 2010

[פוסט זה עוסק בתוכנות מומלצות לווינדוס XP. יש גם פוסט על תוכנות מומלצות לאובונטו]

 פרסמתי לפני כשלוש שנים רשימה של תוכנות מומלצות. נראה לי שהגיע הזמן לעדכן את הרשימה - אם לא בשבילכם, אז בשבילי. אני מתקין יותר מדי פעמים מערכות הפעלה (גם אמיתיות וגם וירטואליות), ומנסה כל פעם להיזכר מה צריך להתקין.
אז הנה, רשימה חדשה. 

בדקתי את הרשימה על ווינדוס XP, אבל כמעט כולן מתאימות כמובן גם לווינדוס 7 (אני פחות התחברתי אליו, מצטער. ניסיתי, נתתי לו הזדמנות, אבל החלטתי לוותר). חלקן מתאימות גם ללינוקס. כולן חינמיות, חלק חופשיות.
הדבר שלי הכי חשוב הוא שהתוכנה תהיה פשוטה וקלה.

אני משתדל להשתמש במילה "חינם" לתוכנה שלא צריך לשלם כסף כדי להשתמש בה, "חופשי" לתוכנת קוד פתוח, "פשוטה" לתוכנה שהממשק שלה קל להבנה ותפעול ולא עמוס, ו"קלה" לתוכנה שעובדת בצורה מהירה וחלקה בלי להכביד על המחשב ולגזול יותר מדי משאבי מערכת ולהאט את פעולת המחשב.

  1. כרום. קצת קשה לי להגיד שהוא הדפדפן הכי טוב, ויש כמובן את ענייני הפרטיות - אבל אני משתמש בו. למסכים קטנים (לפחות בגובה) הוא הדפדפן שנותן הכי הרבה שטח לדף עצמו. הוא מהיר, הוא פשוט, מינימליסטי, ויש בו כבר די הרבה הרחבות.
    אבל כמובן שצריך להמליץ גם על פיירפוקס. הוא דפדפן מצוין, אין ספק. אבל בכל זאת אני מוצא את עצמי משתמש הרבה יותר בכרום.
    ודפדפן אחרון, מקסתון. דפדפן מעניין ושונה, מבוסס על המנוע של כרום וספארי. אני לא בטוח שהוא ממש מתחרה בכרום ופיירפוקס, פעם הוא היה חדשני אבל מאז הדפדפנים כבר התקדמו. אבל אולי שווה לתת לו צ'אנס. 
  2. פיקסה. עוד לא מצאתי תוכנה טובה יותר לניהול תמונות ואלבומים. תוכנה פשוטה שעושה את העבודה.
  3. vlc. נגן וידאו (ואודיו) קטן, מוצלח, חופשי, יודע לנגן כמעט הכל - ולא צריך ללכת לחפש קודקים.
  4. במה שקשור למסרים מידיים, בעבר המלצתי בלב שלם על המסנג'ר של מיקרוסופט - בהתחלה msn מסנג'ר ואחר כך לייב מסנג'ר. הגרסאות האחרונות של לייב מסנג'ר הן רעות מאוד. תוכנה כבדה ואיטית ומלאה בפרסומות ופופאפים מרגיזים. היריב הטבעי אמור להיות פידג'ן, אבל אני דווקא ממליץ על תוכנה אחרת - emesene. תוכנה חופשית שהשם זה הדבר המתחכם היחיד בה. פשוטה קלה ועושה בדיוק מה שצריך, ולא יותר. מי שצריך יותר, מוזמן לנסות את פידג'ן.
  5. המלצתי בעבר על super להמרת קובצי וידאו ואודיו מפורמט לפורמט.  כבר המון זמן לא ניסיתי את התוכנה, והלינק להורדה עדיין מסתתר בצורה די מרגיזה בתוך האתר - אבל אני מניח שהתוכנה עדיין טובה. לא מצאתי משהו יותר טוב, אבל גם לא חיפשתי.
  6. צריבה: אני יודע שבווינדוס 7 יש כבר תוכנת צריבה מובנית, ויש עוד מבחר גדול של תוכנות צריבה חופשיות אבל אני ממליץ דווקא על imgburn. בדקתי בעבר איזה 7-8 תוכנות צריבה ובסוף בחרתי בה, וגם עכשיו כשחזרתי אליה היא לא אכזבה. אין שם הרבה אפשרויות ואולי אתם תצטרכו למשהו קצת יותר מתוחכם - אבל אני מאוד מרוצה ממנה. בפעם הקודמת המלצתי על cdburnerxp ועל infrarecorder.
  7. אבטחה: על אנטי וירוס כבר כתבתי סקירה די מקיפה, שהשורה התחתונה שלה הייתה ששום דבר לא טוב. אבל בכל זאת צריך משהו. אם אתם בווינדוס 7, אפשר להתקין את האנטי וירוס החדש של מיקרוסופט, security essentials.לא בדקתי אותו לעומק, אבל שמעתי ביקורות טובות. אני ממליץ על AVG. יש גם את avast שעושה רושם רציני יותר אבל כבד יותר (וגם צריך להירשם, אבל בחינם), ואפשר לנסות את clamwin החופשית. ההמלצה שלי היא להפעיל את avg ברקע כל הזמן, ואת clamwin להריץ לסריקה פעם בכמה זמן, כדי להיות יותר בטוחים.
  8. המלצתי כאן פעם על ICE של מיקרוסופט ליצירת תמונות פנורמה. יש להם לפעמים בעיות בהורדה אז אני מקווה שיצליח לכם, כי זו באמת תוכנה מעולה - הכי טובה ופשוטה שנתקלתי בה בתחום הזה.
  9. על אופן אופיס (יש גם בעברית) אני לא ממליץ. אופיס של מיקרוסופט, בכל גרסה מ-97 ועד 2010, יותר טובה לדעתי. גם גוגל דוקס עדיפה בהרבה מובנים על אופן אופיס. אבל בכל זאת, נראה לי שכדאי שגם אופן אופיס תהיה ברשימה הזו.
  10. ברשימה הקודמת המלצתי על כמה תוכנות לסנכרון קבצים ומסמכים. בעבר הייתי די מרוצה מסינקטוי של מיקרוסופט, אבל היום אני ממליץ בחום על דרופבוקס. כתבתי כאן בעבר פוסט על דרופבוקס, ואני משתמש בה עד היום - ומאוד מרוצה.
  11. באופיס 2010 יש אפשרות של שמירת קובץ כ-PDF. גם באופן אופיס יש כזו אפשרות, אבל למי שיש אופיס ישן יותר - אני ממליץ על pdf995, שמתקין מעין מדפסת וירטואלית שהדפסה דרכה יוצרת קובץ PDF. שימו לב שצריך להוריד ולהתקין שני קבצים, הממיר ודרייבר המדפסת. בפעם הקודמת המלצתי על pdfcreator.
  12. לקריאת PDF אני עדיין ממליץ על foxit reader, אבל פחות מבעבר. אם למישהו יש קורא pdf מוצלח יותר וקל יותר אשמח לשמוע.
  13. ולשיתוף קבצים, emule ו-utorrent.
  14. לכיווץ קבצים ופתיחת קבצים מכווצים אני ממליץ על 7zip. חוץ מהפורמט הייחודי לה (7z) היא כמובן יודעת להתמודד עם כל הפורמטים האחרים, והיא חופשית וקלה.
  15. בפעם הקודמת המלצתי על ת'אנדרבירד כתוכנת דוא"ל. מאז היא עוד השתפרה, אבל מישהו עוד משתמש בתוכנת דוא"ל?
  16. למי שמשתמש הרבה בווינדוס, כדאי לעבור על הרשימה הקודמת, יש שם עוד כל מיני תוכנות שהן עדיין טובות, אבל אני לא בטוח שצריכות להיכנס לרשימה. 
  17. ניהול סיסמאות: זה דבר מאוד חשוב. אני המלצתי על keepass החופשית, אבל שמעתי גם המלצות טובות על lastpass. עוד לא יצא לי להשוות ביניהן. 
  18. למי שמשתמש בווינדוס 7, לייף האקר מציגים 5 תוכנות ל-tweaking של ווין7. לא ניסיתי אף אחת, אבל בדרך כלל הם נותנים שם דברים טובים.
ועכשיו תורכם.
הערות? תוספות?
שאלות?
משהו חסר? משהו מיותר?

אשמח אם תשאירו תגובות.

3 תגובות:

משתמש אמר/ה...

רעיון טוב לעשות רשימה כזאת, וגם אני עשיתי רשימה פנימית עם התוכנות והמשחקים כדי לא לשכוח. אני משתמש רק בלינוקס.
הייתי מוסיף לרשימה שלך את gimp.

רון אמר/ה...

תודה. אני מכין כבר הרבה חודשים גם רשימה לינוקסאית, שאולי פעם תתפרסם כאן. אני רוב הזמן משתמש באובונטו. אולי תפרסם את הרשימה שלך?



אני משתמש בגימפ בעל כורחי. אני מאוד לא אוהב אותה. היא אולי טובה, אבל לי קשה להסתדר איתה - ואני כבר הרבה זמן מחפש לה תחליף, גם אם פחות טוב ומשוכלל מגימפ, אבל כזה שקל יותר לעבוד איתו.
פוטושופ, לדוגמה, "משוכללת" יותר מגימפ - וקל יותר לעבוד איתה (לי, לפחות).

משתמש אמר/ה...

אני אפרסם את הרשימה שלי בימים הקרובים.
אפשר לשאול מה אתה לא אוהב בגימפ? במה הקושי מתבטא?
לאחרונה התחלתי להשתמש בגימפ ואני די מרוצה, אולי כי לא השתמשתי בפוטושופ.
פוטושופ יותר משוכללת, אבל כמשתמש רגיל שעושה דברים פשוטים יחסית, אני לא צריך יותר מגימפ.

הוסף רשומת תגובה