יום שבת, 8 במאי 2010

אחרי ווינדוס, אובונטו נראית הרבה יותר טוב

לאורך הבלוג כתבתי לא מעט תלונות על אובונטו, רובן עדיין מוצדקות.
אתמול החלטתי להסיר את אובונטו מאחד המחשבים שלי ולהתקין במקומו ווינדוס XP. הסיבה העיקרית הייתה שכל תחליפי האופיס בלינוקס לא מצליחים אפילו להגיע לרמת ה"סביר".

אז מחקתי את אובונטו והתקנתי ווינדוס XP, ואחרי יום של התקנה ושימוש אני יכול לומר בפירוש שאחרי ווינדוס, אובונטו נראית הרבה יותר טוב. קצת יותר משנה אני משתמש רק באובונטו, ועדיין קשה לי לומר שממש התרגלתי למערכת החדשה, ואני עדיין נתקל פה ושם בקשיים ותסכולים. בווינדוס אני משתמש כבר מגירסה 3.11, וגם בווינדוס XP אני משתמש שנים לא מעטות, אבל אחרי שנה באובונטו - החזרה לווינדוס הייתה קשה מאוד.

ההתקנה עצמה לקחה שעות. למה כ"כ הרבה זמן רק להתקנה? וכשהמערכת עלתה ניסיתי להיכנס לאקספלורר, ומייד קפץ אשף מוזר שהציע לי להתחבר דרך מודם או להירשם לספק אינטרנט אמריקאי... מי ביקש ממנו בכלל להתחבר? המחשב שלי כבר מחובר לאינטרנט דרך ראוטר, ובאובונטו פשוט היה אינטרנט וזהו. כאן מסתבר שצריך להתקין דרייבר כדי המערכת תזהה את הכרטיס רשת שמחובר לראוטר שמחובר לאינטרנט. מה זה הקטע הזה של דרייברים?? ואחרי כל התקנה של כל דבר וכל עדכון וכל שינוי - המערכת דורשת ריסטרט! ואם רוצים לאפשר תמיכה בעברית, לא מספיק ללכת לתפריט השפות ולבחור עברית כי עברית בכלל לא ברשימה. צריך ללכת קודם כל לחלון אחר, להוסיף תמיכה בשפות מוזרות כמו עברית ותאית, לעשות ריסטרט, וזה רק כדי להוסיף את העברית לרשימה. אחר כך צריך ללכת שוב לרשימה, כדי לבחור בעברית.
והמסנג'ר עם פרסומות! פרסומות בתוך תוכנה. מה זה הדבר הזה. וגם זה, רק אחרי שהולכים ומחפשים אותו ומורידים קובץ, שהוא רק תוכנית התקנה שמורידה את המסנג'ר האמיתי ומתקינה אותו.
ובכלל, אין פה תוכנות! כל דבר הכי קטן צריך ללכת ולחפש ולהתקין. אין פה כלום!!
וצריך אנטי וירוס. וזה רק חלק מכל הבעיות והתסכולים שעברו עליי בחצי יום.

רק שמישהו ימצא לי אופיס נורמלי באובונטו.

איך לעזאזל זו מערכת ההפעלה הפופולרית ביותר בעולם??